Proč nemám ráda GIVEAWAYS?

Před pár dny mi došel email, ve kterém se mě slečna ptala, zda na mém blogu bude nějaká Giveaway, tímto bych chtěla slečně odpovědět.
Na mém blogu žádná soutěž nebude!
Ptáte se proč?
-Mile ráda vám odpovím.

Myslím si, že giveaway by měla být jen pro opravdu pravidelné čtenáře blogu, proto nechápu, proč si spousta slečen myslí, že když udělá soutěž začne být její blog najednou šíleně sledovaný.

Nezačne
.
Protože většina lidí co vám kliklo na tlačítko 'přidat se' o tom za týden neví, jde jim jen o to vyhrát, ne o to sledovat váš blog.

Dále nemám ráda ty nesmyslné podmínky jako: Sleduj můj INSTAGRAM. LIKE na mou fanpage a podobně. 


Minulý týden, jsem četla článek bloggerky, která si stěžovala na nevděčnost zúčastněných.
S jejím článkem jsem souhlasila na plné čáře. (Bohužel, nemám link). :-(
 Když to shrnu, slečna psala o tom, že vyhlásila výherce, a spojila se s ním. Bohužel neměla čas, protože měla zkouškové období (tuším) a tak slečně napsala, že výhru pošle o něco později.
Načež se výherkyně naštvala a sprdla blogerku za to, že výhru měla napsat ještě před koncem roku.

Za další,  nelíbí se mi 'marketinkové' tahy některých slečen. Které udělají GIVEAWAY například o Iphone 5, a protože si všichni myslí jak je to super, že můžou vyhrát drahou elektroniku tak se zapojí.  Právě, teď vám zkazím radost. JE TO PODVOD!! (tedy ve většině případů). Bloggerka buď založí falešný účet, nebo prostě řekne kamarádce a tak Iphone 'vyhraje'.
Co Z toho vyplývá?
   -Bloggerce šlo jen o sledovanost, ne o to udělat někomu radost. Telefon si prostě nechá a čtenářům nakuká jak jej poslala.


Také nemám ráda  lidi, kteří se do soutěže přihlásí jen tak, myslím si, že když člověk danou věc nepotřebuje nebo nechce, měl by nechat prostor těm, co o to stojí.


Jednou jsem četla článek s názvem 'Co jsem vyhrála', autorka v článku komentovala věci, které vyhrála v giveaway, o většině z nich řekla něco ve smyslu, že i když je nepotřebuje nikdy neví kdy se budou hodit a nebo že daná věc se jí vůbec nelíbí a nejspíš ji vyhodí.

Takže, mi nepřijde fér, že někdo si dá tu práci a nakoupí věci za X peněz, a druhému se nelíbí tak je prostě jen tak vyhodí.  





Na závěr bych vám chtěla říct, že většina podobných soutěží je uskutečněna jen proto, aby daný blogger získal sledovanost či komentáře, bohužel si neuvědomuje, že většinu soutěžících daný blog ani nezajímá. 
A o takové čtenáře já nestojím, proto u mě giveaway v blízké době nečekejte. 


Zajímal by mě Váš názor, proto mi jej prosím napište do komentáře. 

12 komentářů:

  1. Úplne s tvojim článkom súhlasím, trafila si klinec po hlavičke :) Ja tiež nerozumiem tomu, načo blogeri usporiadavajú giveaway pri ktorej získajú veľkú väčšinu "fanúšikov" ktorých ich blog absolútne nezaujíma a ide im len o výhru. Veľmi sa mi páči, že si sama napísala, že o takých čitateľov nestojíš, to niečo o tvojom blogu vypovedá. Ja zas úplne proti giveaways nie som, prikláňam sa ku tým, kde je odmenený niektorý zo skutočných priaznivcov daného blogu. Príde mi to milé, zvlášť, ak to urobí radosť blogerovi aj výhercovi.
    Kristína

    OdpovědětVymazat
  2. Zajímavý článek, určitě dá spoustě lidem k podnět k přemýšlení. Tvoje myšlenka není špatná a celkem s ní i souhlasím. Zrovna zvažuji, jestli giveaway na svém blogu dělat. ALE! Problém je v tom, že zkrátka žijeme v komerčním světě a konkurence je široká. I když je to ve většině případů jen prázdné gesto, pořád je to reklama a způsob jak se zviditelnit oproti ostatním. Pokud máš kvalitní obsah, ale zároveň smůlu, že na tebe nikdo neklikne, je tohle celkem fajn způsob :). Další cestou jak vyniknout je vytvořit virál. To se ti právě podařilo. Čekej zvýšenou návštěvnost ;)

    http://www.thsvet.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Presne ako píšeš. Súhlasím, že sa nad tým dá polemizovať. U mňa je ťažké sa zviditeľniť, no myslím si, že oo obsahovej stránke som dosť dobrá, keďže dve firmy so mnou chceli podpísať zmluvu o autorskom práve uverejňovať na stránke moje články/recenzie.

      Vymazat
    2. Ahoj, osobně si myslím, že zviditelnit se jde i jinými způsoby, i když to není tak jednoduché, ale člověk z toho má větší radost, když ví, že si čtenáře získal kvalitním obsahem a ne jen 'penězmi'.


      Vymazat
  3. echcem byť zlá, no aj ja robím GA a dosť krivdíš. Uznávam, veľa to tak robí no nie každá. Áno, dostaneš tým väčšiu sledovanosť no o tvojom blogu sa aj viac ľudí dozvie (ja to robím najmá preto a niektoré firmy mi ponúkni niečo do súťaže, tak prečo nepotešiť iných?). A inak vyhodnocujem cez systém alebo niekedy napíšem, že vyhral ten a ten v dôsledku veľkého sledovania. A áno, uvedomujem si že aj keď dostanem niečo do súťaže, tak musím platiť poštovné, no rada poteším človeka. Ja to skôr beriem aby sa o mojom blogu dozvedeli ľudia.

    Ale chápem aj tvoje hľadisko. Nechcem menovať blogerku, no pri rozhovore s ňou mi povedala, že si častokrát tie veci nechá. (Smutné). U ďalšej nemenovanej som zas videla, že v súťaži vyhráva 3-5 mien dokola, pričom jednu z blogeriek Ktorá neustále vyhráva je jej super kamarátka a často ju spomína v príspevkoch. Je to sprosté, trápne a hnusné. A čo je ešte smutnejšie, jej štýl písania je hrozný a je z neho cítiť že ide len o peniažky. Ja napríklad robím GA, no myslím si, že moje príspevky sú tiež pomerne kvalitné, nakoľko ma už dvoje noviny (jedny online a druhé normálne) chceli zamestnať a podpísať so mnou autorskú zmluvu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, snažila jsem se psát slova 'vetsina', abych nehazela všechny do jedno pytle, uznávám, že se mi to moc nepovedlo.
      Každopádně jsem nechtěla nikoho urazit, spíše mě zajímal názor ostatních.
      Ono je to asi individuální, pokud ti firmy produkty nabízejí, nevidím v tom problém, protože je to reklama jak pro tebe, tak i pro firmu, navíc pokud je tvůj obsah kvalitní, což v tvém případě je, jestliže ti noviny nabízí smlouvy, ale pokud dělá giveaway mladá holka s 10 pravidelnými čtenáři a 5000 zobrazení, vypovídá to o tom, že jí nejspíše nejde o potěšení, ale o sledovanost.

      Vymazat
  4. Ja blogujem necelý rok a mala som aj súťaže (prepáč, ale ja to inak ani nenazvem, nazvite ma vykopávkou), ale nie kvôli zvyšovaniu sledovanosti. Obvykle ma sledujú len blízky priatelia, rodina a kolegovia a robíme to len v rámci zábavy. Ani nenútim nikoho aby ma sledoval na nejakom Instagrame alebo si musel dať GFC alebo niečo podobne. Vymyslím jednoduchú možno hlúpu otázku a o to ide. Poväčšine sa u mňa súťaží o moje domáce sirupy, pečené čaje, koláčiky poprípade knižky, ktoré som prečítala a chcem posunúť ďalej. Jasné že by ma potešilo zvýšenie sledovanosti, ale nie takýmto smerom. Ale je pravda že píšem pre úzky okruh čitateľov. A do takých súťaží, kde je potrebné sa niekde pichnúť a pridať k sledovateľom sa nezapájam. Ale inak pekný článok a zdieľam tvoj názor. Ak chce niekto urobiť súťaž, nech si umelo nedvíha sledovanosť :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že způsob tvých soutěží je fajn.
      Líbí se mi, že nedáváš ty hloupé podmínky jako ostatní :-)
      Kdyby takhle vypadaly soutěže i jiných, hned by to bylo příjemnější.
      Osobně jsem se za celou dobu přihlásila asi do 3 giveaway, pak mě začalo štvát,ze všude musím začít lidi odebírat přes GFC a tak se zapojuji jen do těch, kde už pravidelným čtenářem jsem.

      Vymazat
  5. No některé slova jsou opravdu k zamyšlení. A tedy s tím napriklad iPhonem mas nejspíš pravdu ja sama si to u jedné blogerky overila mela soutěž o poměrně drahou mp4 a soutěž nakonec vyhrála kamarádka tehdy jsem si říkala nejspíš náhoda no po přečtení tohoto článku bych věřila že to bylo předem domluvené. Nicméně v ostatním asi úplně pravdu nemáš ja třeba budu dělat soutěž protože otevírám blog a rozhodně neplanuji davat žádné podmínky dokonce bude i velice netradičně udělána nicméně článek opravdu dobře napsaný


    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Podle toho co píšeš, soutěž nejspíše byla domluvena, bohužel.
      Nic proti soutěžím nemam v celku, tedy pokud v nich není milion nesmyslných podmínek.
      Je hezké udělat čtenářům radost jen tak, bez toho aby tě museli sledovat přes GFC, bohužel by mě pak zase mrzelo že vyhrál někdo kdo na mém blogu byl poprvé a naposledy :-(

      Vymazat
  6. Dá sa povedať, že súhlasím s tým, čo píšeš, ale mala by som aj pár slov navyše:
    Napríklad ja mám tiež obdobia, kedy sa zapájam na veľa giveaways na blogoch, ktoré som dovtedy nepoznala... A nebudem klamať, priviedla ma na ich blog práve giveaway (ďalej súťaž, toto slovo mi je sympatickejšie :D ). Vždy pred zúčastnením súťaže si ale prejdem 2-3 články, či ma ten blog bude zaujímať aj potom, keď súťaž skončí. Vlani som takto objavila dosť nových blogeriek, ktoré ale čítam doteraz a inak by som sa o nich možno nedozvedela.
    Veľakrát som ale z nejakého blogu odišla, aj keď na ňom zrovna prebiehala súťaž o nejaký veľmi kvalitný produkt, ale nezaujali ma žiadne články.
    Čo mi je ale trochu blbé, tak situácia, kedy blog čítam možno aj polrok, ale nemám na ňom odber (vďaka tomu, že blogerka svoje príspevky pravidelne zverejňuje vo FB skupinách)... potom tam baba usporiada súťaž, a ja premýšľam či sa prihlásiť alebo nie, lebo to bude vyzerať, že som dala odber len kvôli súťaži, pritom fakt dlho ten blog čítam a písať "odber mám už dlhšiu dobu" mi začína pripadať vlezlé. :D

    Môj názor je, že toto je celkom dobrá cesta spoznať nových ľudí v blog-komunite, len smutné je ako čítam na viacerých blogoch, že po skončení súťaží im klesajú odbery. Súťaž je fajn spestrenie, ale nepáči sa mi, že je to už považované za takú samozrejmosť... už len to, že ti s prosbou o giveaway prišiel mail, je divné. Nie je žiadna povinnosť ju u seba usporiadať.

    Inak, k tým veciam, ktoré výhercovi v cene nevyhovujú - nechápem, prečo ich hneď vyhadzuje. Isto má ten človek nejakú kamošku, ktorú by potešilo, keby niečo z tej výhry len tak nezištne dostala. Alebo má mamu, ktorá je maniak do kozmetiky/kníh (závisí od súťaže). Fakt by bolo fajn si uvedomiť, že tá výhra stála nejaké peniaze.
    Tak, asi všetko čo som chcela povedať. :)

    OdpovědětVymazat
  7. Poměrně s tvým názorem souhlasím. Nesnáším to jak se nakonec do některých soutěží můžeš přihlásit třeba pětkrát tím, že bloggerku budeš stalkerovat úplně všude! Já upřímně soutěže taky občas dělám a ano, taky na tom má ten malý podíl to, že nabydou čtenáři, ale hlavně je to z toho důvodu, že když ti někdo do komentáře napíše, že tě začíná sledovat, protože se mu tvůj blog líbí nebo ta něco... Je to prostě super pocit. ALE neberu giveaway jako nějakou "odměnu" za sledování mého blogu, dělám to jen proto, že chci.

    OdpovědětVymazat