Anonymita na blogu

Dnešní článek je o5 trošku k zamyšlení a byla bych ráda, kdyby jste se zapojili a vy a svůj názor na toto téma mi napsali do komentáře:) 

Hrozně často přemýšlím nad tím, zda je lepší mít svůj blog anonymní nebo 'veřejný'.
Dospěla jsem k závěru, že obě dvě tyto varianty mají své pro a proti, takže je to asi na povaze bloggera.
Osobně jsem ze začátku vyhledávala 100% anonymitu, nikde tady nebyli mé fotky, jen přezdívka, která mi vydržela do teď 'Renny', za touhle přezdívkou jsem se schovávala dlouho, jediné co jste o mně mohli vědět byl můj věk a jméno, a tak mi to vyhovovalo.
O něco později jsem řekla své kamarádce o tom, že blog mám, nevěděla link ani nic jiného, jen to, že bloguji.

Už v té době jsem si říkala, že se za žádnou cenu nesmí mé okolí dozvědět o mém 'koníčku'.
Na blogu se začali objevovat i nějaké osobní fotky, ale většinou jsem na nich já nebyla, byli to fotky spíše přírody, outfitů apod.

Po pár týdnech ze mě kamarádka dostala i link blogu, ze začátku jsem z toho byla hodně na větvi, protože jsem  na blogu měla své starosti, obavy a jiné věci o mně, o kterých neměl nikdo ani tušení a teď tady byla možnost, že je někdo zjistí.


Nicméně jsem se přes to přenesla a v blogu pokračovala, myslím, že se i výrazně zlepšil a doladil.
Pár měsíců na to už vědělo více lidí o mém koníčku, byly to převážně kamarádky, před kterými jsem se zmínila, ale nějak tomu nevěnovaly pozornost a tak mi to vyhovovalo, na blogu se později objevila i moje fotka, první bez hlavy, jen v šatech a poté i normální, která zde přetrvává do dnes.

Pak se objevila 'menší komplikace'- link na můj blog získala jedna z mých kamarádek, nejprve jsem z toho byla v šoku, nechtěla jsem aby někdo z mého okolí můj blog znal, nebo dokonce věděl co na něm píšu a tak jsem si řekla, že skončím, byla jsem odhodlaná a blog zrušila.
Jenže mi to moc dlouho nevydrželo a já blog o5 obnovila asi po týdnu a dopsala nějakou tu spolupráci. :) S kamarádkou se to urovnalo a já si jsem jistá, že ji můžu věřit a mé malé tajemství neprozradí.

A tak je to i do teď, o mém blogu ví jen 2 mé kamarádky, osobně mi to tak vyhovuje, když potřebuji radu, můžu za nimi zajít a ony mi poradí.
A má rodina? Jsem vlastně ráda, že o ničem nemají ani tušení, tohle je pro mě můj malý svět a chodím sem, když potřebuji vypadnout z reality.



Proč vlastně lidi zůstávají v anonymitě ? 

  • Okolí (Mnozí se bojí reakce okolí, protože vždy tu jsou chudáci, kteří si z vás dělají jen srandu a smějí se vám) 
  • Vzhled (Bloggeři také často nechtějí ukázat to jak vypadají, proto bych vám chtěla říct- nemějte z toho strach, každý je jiný, a pokud se vám někdo směje-ukazuje svou ubohost) 
  • Stydlivost (Někdo se prostě stydlivý narodí, nedělá mu problém okolí ani vzhled je se prostě stydí) 
  • Tajemnost (Občas je dobré být tajemný, zvlášť pokud se to k vašemu blogu hodí, tak je lepší zůstat anonymem) 
A co váš názor na toto téma? 
Je podle vás lepší anonymní blogger nebo 'veřejný'? :) 



Renny

27 komentářů:

  1. notes personnelles20. března 2015 v 17:45

    napríklad o mojom blogu nevie niekto :) ani kamarátky, ani spolužiaci, ani priateľ ani rodina :) spolužiačka si pred nejakým časom založila blog a všetci sa jej vysmiali a to ja nepotrebujem :) radšej ostanem v anonymite :)

    eos a victoria secret giveaway

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je pravda, že v anonymitě je blogování asi o něco jednodušší, ale mně osobně se začíná osobní kontakt s bloggerem líbit :)

      Vymazat
  2. Osobně jsm udělala jednu docela začátečnickou chybu a to tu, že jsem sdílela svůj blog na stránce, kam chodí i mamčina kamarádka, a tak se mám a dozvěděla, že bloguji. :D Vlastně bych jí to dříve nebo později říct musela, protože jak bych vysvětlovala ty každoměsíční zásilky s knihama? :D Ovšem nikdo z rodiny link nezná, díky bohu! Ví o něm jen pár kamarádů, kteří to nijak neřeší.. Kdysi jsem však též raději zůstala jako někdo neznámý, jako Anika Rodriguez. Popravdě teď už jde i můj pseudonym trochu stranou a spíše se vydávám za samu sebe, za Andy :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D Udělala jsem podobnou chybu, blog jsme sdílela do otevřené skupina na FB :D naštěstí jsem si toho všimla v pár minutách a do teď si dávám pozor co kam sdílím :D
      Já osobně měla jen 2 spolupráce a zakecala jsem to tak, že jsem něco vyhrála, protože ona ví,že já se zúčastňuji tolika soutěží, že ji to nepřekvapuje :D

      Vymazat
  3. Taky píšu anonymně, i když ne uplně. O mém blogu ví jedna spolužačka, dvě kamarádky a mamka (ať mám aspoň nějaké čtenáře :DDDD) Jelikož teprve začínám, ale chci ho nechat i do budoucna anonymní.
    Marcipánová Martha

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A nepřemýšlela jsi nad tím, že by jsi ho dala někdy na povrch? :)
      Jinak tvůj blog je opravdu pěkný :)

      Vymazat
  4. Ja tiež blogujem viac-menej v anonymite, o tom že blogujem vie iba mamina, kamoška a brat :) Nejak moc to neriešia, ale nechcem aby už nikto iný o tom vedel. Nie že by som sa bála aby ma spolužiaci vysmiali, len by mi proste prišlo trošku divné, keby si to čítali. Anonymita mi vyhovuje :)
    LifeAsIva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně anonymita taky vyhovuje :) zatím nějaké 'odhalení' neplánuji :)
      Celkem mě překvapuje, že o tom ví brácha, je starši? :)
      já mám staršího bratra a kdyby to věděl, tak by si ze mě dělal srandu od rána do večera :D

      Vymazat
  5. Moje najbližšie kamarátky vedia o mojom blogu, poznajú i link. K počudovaniu sa im môj blog zapáčil. Ostatné kamarátky vedia o blogovaní, nevedia však link na blog. Mamina o blogu vie, naozaj ma podporuje, videla ho ale nerieši to.
    Anonymita má určite tiež výhody, ja som spokojná s takýmito spôsobmi.
    http://fashion-and-beauty-by-sabi.blogspot.com/?m=1

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Osobně budu asi ještě dlouho rozmýšlet zda se o tom zmínit mamce, nebo ne, ale zatím se na to moc necítím :)

      Vymazat
  6. zajimavy clanek, taky jsem o tom hodne dlouho premyslela, jestli byt anonymni nebo verejna :) nikdo z meho okoli nevi, ze bloguju, krome rodiny teda, ale blog nikdy nevideli :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já o tom rodičům neřekla, ani snad nemají potuchu a ještě dlouho mít nebudou :)

      Vymazat
  7. Můj blog je naopak 100 % veřejný. Mám na něm odkaz i na svůj osobní FB, na kterém občas odkaz na blog sdílím. I tento komentář píšu pod svým vlastním jménem! Na blogu mám své fotografie v podstatě už od jeho začátku. Jednou ve vlaku se mi stalo, že ke mně přisedla jedna slečna a ptala se, jestli nejsem náhodou ta Em Age z blogu empty--island. :D Hrozně mě to tehdy potěšilo, že mě někdo poznal. :)

    O mém blogu ví i moje máma, ta ho pravidelně čte a dokonce píše i komentáře. :D Nebydlím už s mámou, a tak to je jeden ze způsobů, jak o sobě dávám vědět... Nevadí mi to, můj blog nefunguje jako deník. Občas napíšu nějaký zápis z mého života, ale většinou zveřejňuju názory, fotky, někdy natočím i video, kde zpívám. :D

    Inu, blog píšu JÁ a nestydím se za to. :) Většina lidí, kterou znám osobně, můj blog zná. Někdy se mi to i zle vymstilo (třeba když na blog přišli mí nevyspělí spolužáci ve škole, což mě nejednou donutilo blog zrušit), ale do školy už nechodím, tak to neřeším. :D :)

    www.empty--island.blog.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tvůj blog znám a mám ho opravdu moc ráda :)
      Kdybych byla v tvém věku asi bych blgo měla veřejný také, bohužel mí spolužáci ještě 'nepřeskočili' a jsou to pořád malé děti, takže by mi můj blog dali asi pořádně sežrat :)

      Vymazat
    2. Jé, znáš? To jsem opravdu moc ráda, že se ti líbí. :)
      Však se mi hodněkrát stalo, že ho spolužáci objevili a ano, dali by to sežrat pořádně... jsem fakt ráda, že už škole odzvonilo. V práci je to ale mnohokrát nemlich to samé. Někteří lidé zkrátka nedospějí nikdy...

      Vymazat
  8. Chtěla jsem mít napřed veřejný blog, pak anonymní, ale třída se o něm stejně dozvěděla a toho jsem se nejvíc bála. Napřed jim to přišlo vtipné, ale teď už se o to tolik nezajímají. Rodina tuší, že píši nějaké recenze, jelikož mi už přišlo pár balíčku skrze spolupráce. Přítel to ví.
    Zatím jsem spokojená, plánuji blogovat "stoprocentně" veřejně, pokud budu mít větší komunitu fanoušků, když jsem měla málo čtenářů, za blog jsem se styděla.
    http://slawarehouse.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já myslím, že se nemáš za co stydět tvůj blog je opravdu parádní :)
      Já osobně tolik spoluprací neměla, takže se to dalo vždy zakecat nebo výrobek schovat :D

      Vymazat
  9. Pěkný článek, máme na blogu pár fotek kde jsme vidět, ale tak nějak stále píšeme tajně před svým okolím, ví to jen pár známých a trvalo nám dlouho než jsme se jim přiznali, ale jsou to opravdu dobří známí, kteří by nám na rovinu řekli, že to nemá smysl, ale byli nadšení. Pořád se ale tak nějak stydíme sdílet ho třeba na osobním facebooku.
    www.madlovers.wordpress.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já osobně blog na můj facebook nemám v plánu sdílet :)
      Přeci jenom jsem z malé vesnice kde zná každý každého, takže by to bylo nejspíš všude :)

      Vymazat
  10. Byla jsem na blogu anonymní téměř rok a půl, jenže mě přestalo bavit se věčně schovávat, nikde se neúčasnit a nikde blog nesdílet (facebook a podobně). Hlavně to byl hodně deníčkový článek a já si jednoho dne řekla, že už to takhle dál nejde. Smazala jsem všechny osobní články, začala spát takové, které mají hlavu a patu a už normálně říkám, že mám blog a je to má vášeň, můj koníček.
    Máma to ví, určitě by adresu rychle našla, ale nezajímá jí to a z mého okolí to vědí všichni kamarádi, jen někteří nevědí adresu, ale ani se na ni neptali. Ve škole to vědí jen dva spolužáci, ale ti patří mezi kamarády.
    Už jsem se setkala s propovídkama typu "jak je to trapný" a podobně, ale mně taky fotbal přijde trapný a neříkám jim to. :)

    Fakynn
    www.fakynn.blog.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Poslední vetou jsi to opravdu vystihla, jenže ne každý má takový mozek aby mu to došlo, a hlupákům nikdy nic nevysvětlíš :)
      Má mamka by po adrese 100% pátrala :D ne že by mě chtěla sledovat, ale zajímá ji co dělám a tak by se neudržela jak ji znám a blog by četla.
      Můj taťka má na blogy, youtube odlišný názor, říká, že lidi jsou hloupí a že sem píšou kde co, celkově nemá moc rád facebooky apod., takže by mu to nejspíše vadilo a kontoroval by mě jako FBI

      Vymazat
  11. O tom, že píšu, ví hodně lidí z mého okolí, ale že bychse nějak rozšiřovala s linkem, to asi moc ne.
    Odhalit svou tvář mi nějak moc nevadí, akorát dost lidí mi už psalo, že jsem hodně odtažitá. Nojo, odhalovat moc podrobností na internetu není zrovna můj šálek čaje. Ale musím se přiznat, že po letech psaní na internetu jsem si menší kreativní deníček začala psát :D

    OdpovědětVymazat
  12. Túto otázku riešim práve aj ja, blogovať som začala len nedávno a stále riešim otázku, nakoľko zostať v anonymite... O mojom blogu vie od začiatku môj priateľ, asi ťažko by som mu vysvetľovala prečo toľko času trávim niekedy za počítačom, prečo fotím moje makeupy a podobne... Ešte dávnejšie ma sestra nahovárala, aby som si spravila blog, ale ostatným blízkym ho chcem ukázať až neskôr asi, chcem ešte popracovať na mojich článkoch. No čo sa týka ostatných, kamarátok, spolužiakov bývalých, tak by som radšej volila anonymitu. Ako si písala, máš tam svoje pocity, názory, a nikdy nevieme, ako niekto z nášho blízkeho okolia na to bude reagovať, kto nám až tak blízky nie je.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doma se mi občas taky špatně vysvětluje, proč pořád něco ťukám do klávesnice a trávím na počítači tolik času.
      Můj názor je, že před mými známými blog asi neukážu, protože nikdy nevím, kdo ho použije proti mně

      Vymazat
  13. Jakmile jsem četla tvůj příspěvek, tak jsem se v něm úplně viděla (jako bych to psala já). Ještě pořád teď sice na svém blogu fotku nemám, ale myslím si, že časem i tento led povolí.
    Jelikož jsem v takovém kritickém věku, tak se o mém blogu před kamarády raději zatím nezmiňuji, ne že bych se za něj styděla, ale myslím, že by to nepřineslo žádné ovoce. Ale naopak moje nejbližší rodina o blogu ví a podporuje mě v tomto zájmu :)
    Závěrem děkuji za velmi pěkně napsaný článek a pevné nervy :)
    http://milujemekihy.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že se semnou alespoň pár lidí ztotožňuje:)
      Tvůj komentář mě opravdu potěšil :)

      Vymazat
  14. Ahoj, taky jsem měla předtím blogy a byla jsem na nich anonymní, aby se o mně nikdo nedozvěděl nic. Neměla jsem tam snad ani věk, prostě fakt prázdno. Psala jsem tam jen své názory a myšlenky a myslím, že nebyla chyba být anonymní, lidi soudí podle vzhledu hodně, takhle mohly soudit jen moje názory.:-)
    Knižní koutek podivínky

    OdpovědětVymazat