Zábava jménem postcrossing

Ahojte, v dnešním článku bych vám chtěla říci něco o zábavě jménem POSTCROSSING.
(odkaz na stránku)

Co je to postcrossing?

Postcrossing je koníček, který se vám dostane pod kůži. Jde o vyměňování pohlednic s lidmi z celého světa, čili poznávání jiných zemí a nové kultury. 

Jak postcrossing funguje?

Vše se odehrává po registraci, vylosujete si příjemce (na jednou můžete vylosovat až 5 lidí), dostanete jeho adresu a zobrazí se vám profil vašeho 'nového kamaráda', spolu s adresou vám přidělí i ID, což je na pohlednici asi to nejdůležitější. ID má každá pohlednice jiné a je nutné ho na pohlednici napsat, protože jakmile pohled příjemci přijde, zaregistruje díky němu vaši pohlednici.
Celý postcrossing funguje na principu 'něco za něco', to znamená, že VY pošlete někomu pohled a NĚKDO JINÝ ho zase pošle vám, takže jakmile dojde váš pohled, můžete čekat u schránky, protože v nejbližší době vám někdo pošle pohlednici.

Cena? 

Samotná registrace je zcela zdarma, jediné co platíte VY jsou známky a pohledy, ze začátku to vypadá nevinně, ale později zjistíte, že je to celkem drahá investice, ale musím uznat, že se vyplatí.

Cena známek se liší, po České republice stačí známky v hodnotě 13Kč, do Evropy je to 25Kč a mimo Evropu (letecky) je cena 30Kč.

Co psát?

Pište co vás napadne, určitě si pořádně přečtěte profil uživatele, většinou v něm píše o jaké pohlednice má zájem a o tom co ho baví a má rád.

Můj názor?

Postcrossing je opravdu úžasný koníček, jen to čekání na pohlednice je užírající :D Obvykle pohled cestuje 5-14 dnů.
A pokud zrovna nemáte moc peněz můžete poslat třeba jednu pohlednici měsíčně, myslím že oželet 30kč měsíčně není tak hrozné.

Takže pokud o Postcrossingu uvažujete, jděte do toho!

Jestliže máte nějaké otázky, napište je dolů do komentáře, ráda vám poradím :) 


Nakonec vám ukážu nějaké mé pohlednice :)












Můj nejoblíbenější, pohled pochází z Taiwanu :) 

Tady můžete vidět detail pohledu ze zadu, všimněte si ID :) a toho co daný člověk píše, může to být pro vás alespoň malá
inspirace.

Pohlednice ze zadu 

21 komentářů:

  1. Tak toto vyzerá vážne veľmi zaujímavo :) :o Možno že sa do toho pustím,a vyskúšam niečo poslať.Mohla by to byť dobrá zábavka ♥
    http://martinaiv.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zábava to určitě je, navíc si u toho procvičíš cizí jazyky, což je přes léto super!

      Vymazat
  2. Hodně mě to zaujalo, možná, že se do toho zapojím, protože mě to vážně moc chytlo! Děkuji za super nápad! :)
    www.baauuu.webnode.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není zač :) přes léto je to opravdu super koníček

      Vymazat
  3. Když se registrujes, tak normálně zadavas u adresy směrovací číslo nebo nějaký speciální kód? :/ jinak moc super nápad !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Při registrací dáváš svou adresu :) tak jako když objednáváš například něco z Internetu, akorát pod celou adresu napíšeš hůlkovým písmem CZECH REPUBLIC
      Takže adresa bude vypadat nějak takto:

      Jméno a příjmení
      Ulice+ číslo domu
      Poštovní směrovací číslo a město
      CZECH REPUBLIC

      Vymazat
  4. Už som o tomto projekte počula a znie to zaujímavo, máš krásnu zbierku pohľadníc :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano je to zajímavé, ze začátku jsem z toho měla celkem strach, ale kdo nic nezkusí nic nezažije! :)

      Vymazat
  5. Momentálně jsem se zaregistrovala, protože to vypadá skvěle! :)
    http://anyworld0036.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Udělala jsi určitě dobře, pokud si s něčím nebudeš vědět rady, klidně se ozvi :)

      Vymazat
  6. O postcrossingu už jsem slyšela, ale tvůj článek mi pomohl a zaujal! :) díky za vysvětlení, asi to taky zkusím :)
    kdyby jsi měla chvilku, byla bych ráda, kdyby si se podívala na můj blog a stala se třeba i jeho pravidelnou čtenářkou :))
    http://worldbyanett.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  7. Tak to vypadá opravdu skvěle! Asi se zaregistruju :D

    OdpovědětVymazat
  8. Je to super, díky za tip. Jak budu mít čas, tak se tam zaregistruji, protože miluju, když mi chodí dopisy ♥


    Haul | July 2015

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Postcrossing je opravdu super na 'zabití času' :) přes léto můžu opravdu doporučit :)

      Vymazat
  9. Ještě mám takový dotaz, nanapsala bys mi jak se píše správně adresa?:) pořád nad tím dumám :D stačí jen příklad (vymyšlená adresa:D) :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj :)
      Psala jsem to už v komentáři nahoře, ale ráda ti to napíšu znovu. Doufám že to pochopíš :)

      Jméno a příjmení
      Ulice + číslo domu
      Poštovní směrovací číslo a město
      CZECH REPUBLIC

      Čili příklad:

      Renata Lukášová
      Šrámkova 10
      17822 Brno
      CZECH REPUBLIC
      (adresa je vymyšlená)

      Vymazat
  10. super článek, půjdu do toho taky! :)

    http://jijinka.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  11. Jéé! Další postcrosserka! To jsem ráda, že v tom nejsem sama! :) Tohohle koníčka jsem objevila asi před třemi měsíci a dost mě to chytlo :). Sice jsem kvůli financím (jak naprosto správně zmiňuješ - celkem se to prodraží) poslala jen pár pohledů, ale stejně je to skvělý pocit - a to jak pohledy psát, tak i dostávat :)).
    Také na svém blogu plánuji udělat článek, kde ukážu pohlednice, které jsem dostala :).

    http://www.coolour-life.blog.cz

    OdpovědětVymazat
  12. O tomto som nikdy nepočula, ale po tvojom článku mám chuť sa hneď do toho zapojiť! :D Viem, že si tento článok písala niekedy v lete, tak ja len dúfam že je to celoročná záležitosť! :) Musí to byť riadne skvelý pocit, keď dostaneš pohľadnicu a niekto ti tam niečo pekné napíše. Určite to zdvihne náladu! :)

    http://greycherry.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat